Gezamenlijke
YEZZ-spaarkaart
U wilt het beste voor uw bedrijf, dus ook voor uw klanten. Dus wat houdt u tegen om ons loyaliteitsprogramma op te starten in uw gemeente, stad of regio?
Sterker nog, 79% van de klanten zegt dat loyaliteitsprogramma's de kans vergroten dat ze terugkomen in uw zaak. Met YezzConnect kunt u uw omzet snel laten groeien en de retentiepercentages met 60% of meer verbeteren.
Het is een kleine stap met een grote impact!
Met de gemeenschappelijke digitale spaarkaart van YEZZ kunnen klanten snel een spaarpotje aanleggen met de punten die ze verzameld hebben bij de verschillende deelnemende handelaars, geld dat ze vervolgens kunnen besteden in een winkel naar keuze.
Tevreden klanten verzekerd!
Klanten willen:
• programma duidelijkheid
• snelle beloningen
• erkenning
​
Hoe maak je van een toevallige klant een trouwe klant en hoe zorg je ervoor dat de inwoners van uw regio, stad of dorp een lokale winkel binnenstappen en niet online bestellen? Dat kan door gezamenlijk de klanten te belonen met punten waardoor ze snel een mooi aankoopbedrag kunnen sparen. Want klanten willen geen heel jaar wachten om één beloning te ontvangen. Een recente studie toont aan dat ongeveer 53% van de klanten hun spaarkaart niet meer gebruikt omdat het te lang duurt om aan de beloningsvereisten te voldoen.
Hoe werkt het?
De voordelen voor de handelaars:
1 euro = 1 punt. Elke 100 punten is 3 euro waard.
Punten kunnen gespaard worden bij alle deelnemende handelaars en het gespaarde bedrag kan besteed worden bij een handelaar naar keuze.
Elke spaarkaart gebruiker is
een potentiële (nieuwe) klant.
Klantenbinding en herhalingsaankopen verhogen: een loyaliteitsprogramma spoort uw klanten aan om aankopen te blijven doen bij uw bedrijf. Hierdoor vermindert het klantenverloop en wordt de klantenbinding en klanttevredenheid vergroot.
Data verzamelen over uw klanten: data kun je zien als de basis voor klantloyaliteit en erg handig om uw marketingstrategie te optimaliseren met gepersonaliseerde acties en promoties.
Met een gemeenschappelijk loyaliteitsprogramma blijf je de concurrentie een stap voor:
je biedt je klanten een toegevoegde waarde die ze nergens anders kunnen krijgen.
Je gebruikt geavanceerde technologie op meerdere kanalen tegelijk (sociale media, YEZZ app, e-mail, SMS, geo-targeting, pushberichten,
QR-codes, reviews) om klanten te bereiken en je naamsbekendheid te vergroten. Een absolute must.
90% van de ondernemingen
met loyaliteitsprogramma's rapporteert een positieve return on investment - de gemiddelde ROI is 4,8 keer hoger dan hun investering.
De voordelen voor de klanten:
Ze kunnen snel een leuk bedrag sparen bij de deelnemende handelaars
Ze kunnen hun spaarpunten besteden bij een deelnemende handelaar naar keuze
Ze hebben steeds hun spaarkaart binnen handbereik op hun smartphone
Ze verliezen nooit hun punten
Ze kunnen te allen tijde hun puntentotaal en spaarpotje raadplegen