Digitale
spelcoupons
Gamification in loyaliteitsprogramma’s is een krachtige strategie die de klantbetrokkenheid aanzienlijk kan vergroten.
Door spelelementen zoals krasloten, rad van fortuin, slot machine of een geheugenspel in loyaliteitsprogramma's op te nemen, kunnen bedrijven een meer interactieve en plezierige ervaring voor hun klanten creëren.
Deze aanpak maakt gebruik van het aangeboren menselijke verlangen naar concurrentie, prestaties en beloningen, waardoor het een effectief hulpmiddel is om de loyaliteit van klanten te vergroten.
Met Gamification Marketing betrek je bestaande klanten nog meer bij je zaak en producten en trek je nieuwe, potentiële klanten aan.
Een van de belangrijkste doelen van gamification in marketing is dus het vergroten van de klantinteractie en conversies stimuleren.
Een voorbeeld:
Een klant heeft zijn bestelling doorgegeven in uw zaak en moet enkele minuten wachten. Laat hem een QR-code scannen met zijn smartphone waardoor er een kraslot, rad van fortuin of geheugenspel verschijnt, volledig gepersonaliseerd met het logo en de gegevens van uw zaak.
Wederom kun je klantgegevens verzamelen en de klant zelf heeft een fijne ervaring.
Een andere manier om interactie
te creëren.